taśma przenośnikowa

Taśmy przenośnikowe u producenta mleka

W dniu dzisiejszym wraz z resztą klasy odwiedziliśmy polskiego producenta mleka, który dostarcza swój produkt do większości dużych sklepów rozlokowanych w naszym kraju.

Hale produkcyjne były pełne taśm gumowych

taśma przenośnikowaJak się okazuje przygotowania i starania o taką wizytę trwały już długo, ze względu na całą masę obostrzeń, które musi szkoła spełnić podczas wizyty, aby nie doszło do żadnego incydentu. Dlatego też w przeddzień wycieczki zostaliśmy poinstruowani, aby nie przynosić ze sobą żadnego jedzenia w plecakach oraz aby być wyposażony w czyste obuwie zamienne.
Na miejscu, przed wejściem powitała nas miła Pani, która miała być naszym przewodnikiem po halach. Po wejściu do budynku, pierwsze co szybko zwiedziliśmy to część administracyjna budynku. Pokazano nam w ten sposób jak naprawdę niewiele osób potrzeba, aby prawidłowo rozporządzać daną spółką. Zaznaczyła oczywiście że część akcjonariuszy oraz kadry to pracownicy outsorcing’owi, natomiast większość na co dzień znajduje się właśnie tutaj w biurze. Następnie udaliśmy się na hale produkcyjną, przed która należało zmienić obuwie na czyste, na które mimo to nakładaliśmy bawełniane ochraniacze. Każdy z nas dodatkowo dostał biały fartuch oraz czepek. Po wejściu byliśmy mocno zaskoczeni, że po całej hali przewijało się tylko kilka osób. Wytłumaczono nam proces produkcji tego towaru oraz mechanizmy transportujące go z miejsca na miejsce. Wykorzystywana taśma staroużyteczna doprowadzała określony element do danego etapu produkcyjnego. Taka taśma gumowa była wykorzystywana zamiast ludzi, którzy mieliby przenosić elementy z miejsca na miejsce.

Zaprezentowano nam w ten sposób ograniczenie zapotrzebowania ludzi do danych branż działających na rynku. Po powrocie z wycieczki, postanowiłem zrelacjonować tą podróż i to właśnie teraz robię.