Jak podziękować stałym klientom firmy?

 

Przedsiębiorcy, którzy posiadają własne firmy, bardzo często mają stałych klientów. Z natury jesteśmy tacy, że gdy raz zaznamy dobrej i rzetelnej usługi, trzymamy się danego miejsca. Dlatego czasem od dwudziestu lat chodzimy do tego samego mechanika, kupujemy w tym samym osiedlowym sklepiku, czy też robimy poprawki tylko u jednej krawcowej. Takim sposobem tworzą się bardzo dobre relacje na linii klient-usługodawca.

Słodycze dla stałych klientów

kosze ze słodyczamiBez wątpienia po latach owocnej współpracy, wyświadczający usługi często chce podziękować. Dzięki takim klientom jego firma bowiem ma stałe dochody, prosperuje i ma zapewnioną finansową płynność. Dlatego wielu z nich wpada na pomysł, by klientów tego typu obdarowywać czymś. Może być to jednorazowa akcja wręczania upominku, lub też raz na jakiś czas kupno czegoś małego. Zdecydowanie jednak lepiej przykładowo raz w roku coś takiego zaplanować, za to z większym rozmachem. Bardzo dobrym rozwiązaniem w tym przypadku są kosze ze słodyczami. Być może rozmowy ze stałym klientem są o wszystkim i zaczynamy czuć, że bardzo dobrze go znamy. Jednak nie wypada zbytnio obdarowywać go czymś bardzo osobistym, by nie zaburzyć tej relacji. Słodycze są bardzo neutralne, a jednocześnie potrafią wiele powiedzieć za nas. Wyrazić naszą wdzięczność, okazać sympatię, powiedzieć jak bardzo dziękujemy za coś. Gdy jesteśmy przez kogoś obdarowywani takim koszem prezentowym, czujemy się docenieni. Warto doceniać stałych klientów, ponieważ zazwyczaj jest ich niewielu, a takie relacje są w dzisiejszym świecie na wagę złota.

Kosze ze słodyczami bardzo pięknie wyrażają nasze emocje. Bez wątpienia klient, który zostanie przez przedsiębiorcę takim obdarowany, ucieszy się. Warto pielęgnować takie relacje, ponieważ dają one spore korzyści obu stronom.