Białko w diecie

 

Trenując regularnie na siłowni, musimy zadbać o to, aby dostarczyć swojemu organizmowi wszystkich potrzebnych wartości odżywczych. Podstawowym budulcem mięśni jest białko, więc musimy dostarczać jego odpowiednią ilość. Inaczej nasze treningi nie będą tak efektywne, jak być powinny. Zbudowanie muskulatury zajmie nam dużo więcej czasu.

Jakie białko wybrać?

wysokiej jakości koncentrat białka serwatkowego bez laktozyWedług badań osoby ćwiczące siłowo powinny dostarczać do swojego organizmu około półtora grama białka na każdy kilogram masy ciała. Dostarczenie takiej ilości białka z samego pożywienia jest dość trudne. Łatwiejszą metodą jest włączenie do swojej diety suplementów o dużej zawartości białka. Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów odżywek białkowych. Najlepszym wyborem jest wysokiej jakości koncentrat białka serwatkowego, ponieważ jedna miarka takiego koncentratu dostarcza nam aż trzydzieści gramów białka. Koncentrat jest dostępny w wielu smakach. Możemy kupić kilka opakowań i stosować zamiennie, dzięki temu żaden ze smaków nam się nie znudzi. Ważność takiego koncentratu to pół roku od otwarcia opakowania, więc jeśli kupimy na przykład trzy różne smaki koncentratu, to zużyjemy całość zanim się nam zepsuje. Koncentrat bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie, dzięki temu w łatwy sposób możemy robić sobie koktajle białkowe. Koncentrat możemy dodawać do innych dań wzbogacając je o dużą ilość białka. Taki koncentrat umożliwi nam szybkie i bezproblemowe budowanie suchej masy mięśniowej.

Suplementy diety o dużej zawartości białka możemy kupić w stacjonarnych sklepach z suplementami diety lub zamówić przez internet. Za jedno opakowanie zapłacimy od pięćdziesięciu do stu złotych. Jedno opakowanie wystarczy nam na miesiąc, ponieważ w jednym opakowaniu mieści się około trzydziestu miarek.